Фізики створили надшвидкий прискорювач частинок

Поділитися в соціальних мережах: Поділитися в соціальних мережах:   Фото: depositphotos / spgirolamo   Російські та зарубіжні фізики створили найшвидший прискорювач частинок

Фото: depositphotos / spgirolamo

Російські та зарубіжні фізики створили найшвидший прискорювач частинок. Він здатний розганяти електрони до надвисоких енергій за рекордно короткий час.

Як повідомляє журнал Nature з посиланням на учасників наукового проекту AWAKE, прискорювач розганяє електрони до двох гігаелектронвольт, використовуючи хмара плазми довжиною всього в десять метрів. За словами вчених, це дає надію на те, що їм вдасться створити односекційні прискорювачі, здатні розганяти частинки до значень порядку ТеВ.

У 2015 році американські і німецькі вчені розробили прискорювач частинок, розмір якого не перевищує сірники. Це вдалося завдяки новій методиці прискорення частинок за допомогою терагерцового випромінювання.

В даний час прискорювачі часток використовують для розгону часток радіохвилі, які мають дуже великий довжиною хвилі, тому сучасні колайдери мають величезний розмір.

Терагерцеві хвилі займають проміжне положення між світлом і радіохвилями. Завдяки цьому їх можна використовувати як безпечну заміну рентгенівського випромінювання.

Поділитися в соціальних мережах: