NEWSru.com :: Планета, подібна до Землі, виявлена ​​в найближчій зоряній системі

Система Альфа Центавра - найближча до Землі

Планета, маса якого може наближатися масі Землі, виявлена ​​європейськими астрономами у зірки системи потрійної системи Альфа Центавра, передає британська газета The Telegraph . Система Альфа Центавра - найближча до Землі. Відкрита планета обертається навколо однієї з них трьох зірок системи. Планета зареєстрована приймачем HARPS на 3.6-метровому телескопі обсерваторії ESO Ла Сілла в Чилі. Результати досліджень опубліковані в онлайн-випуску журналу Nature .

Група європейських астрономів змогла зареєструвати планету після вимірів протягом чотирьох років найменших сумнівів в русі зірки Альфа Центавра B, які обумовлені гравітаційним притяганням обертається по орбіті планети, уточнюється в науковому релізі European Southern Observatory . Ефект є воістину мікроскопічним - зірка періодично зміщується в одну і іншу сторону зі швидкістю, що не перевищує 51 сантиметр в секунду (1.8 км / год), що близько до швидкості повзе рачки немовляти. Це найвища точність, коли-небудь досягнута з цією методикою вимірювань.

Планети, подібні до Землі, астрономи шукали по всьому Чумацькому шляху, а знайшли в системі, сусідній з Сонячної: вона знаходиться від нас на відстані близько 4,3 світлових роки. Сама планета унікальна тим, що має масу, рівну 1,1 маси Землі, але звичні для нас форми життя на ній неможливі.

Справа в тому, що відстань від орбіти планети до її "господаря" - зірки Альфа Центавра B - менше, ніж від Меркурія до Сонця. Тому температура на її поверхні перевищує дві тисячі градусів. Однак вчені вважають, що в цій системі мають бути й інші планети: не виключено, що вони знаходяться далі від материнських зірок - в "зоні Золотоволоска", де не жарко і не холодно, і на них може бути вода. Відкрита планета стала першою в системі Альфа Центавра.

Система Альфа Центавра складається з двох близьких зірок Альфа Центавра A і B, що обертаються навколо спільного центру тяжіння, і більш віддаленій Центавра Проксима. Хоча Альфа Центавра А знаходиться в сотні разів далі від відкритої планети, вона все одно виглядає дуже яскравим об'єктом на її небі.

Зірка- "господар", хоча і менш яскрава, ніж наше Сонце, ускладнює пошуки планет, що обертаються навколо неї, тому вчені визнають нове відкриття великою удачею, говорить провідний автор статті, астроном Ксав'єр Думуск з Женевської обсерваторії в Швейцарії. "Цей результат є величезний крок до виявлення двійника Землі в безпосередній околиці Сонця. Ми живемо в чудовий час!" - поділився радістю вчений.

Система Альфа Центавра через свою близькість до Сонячної системи була першим і головним об'єктом для пошуку позаземного життя. Протягом десятиліття вчені досліджували радіосигнали, що йдуть від зірок, в надії вловити ознаки інших цивілізацій, але безуспішно. Однак, за словами астронома Інституту SETI Сета Шостека, відсутність результату не означає, що там нічого немає.

Зірка Альфа Центавра настільки близька до Землі, що її можна бачити неозброєним оком. Але подорож до неї з використанням всіх найсучасніших технологій зайняло б десятки тисяч років. Однак деякі астрономи вже говорять про те, що можна прискорити політ космічного корабля на відстань 40 трильйонів кілометрів. Вони вже почали чинити тиск на NASA і Європейське космічне агентство, щоб придумати місію і хоча б раз поглянути на планети сусідній з нашої зоряної системи з близької відстані.

Дослідження було випущено онлайн у вівторок в журналі Nature. До теперішнього моменту вченими знайдено 842 екзопланети (планети за межами Сонячної системи), але вважається, що їх кількість обчислюється в мільярдах.

Нагадаємо, днями повідомлялося про відкриття ще однієї унікальної екзопланети, небеса якій висвітлюються відразу чотири сонця . Вона в шість разів більша за Землю і входить у подвійну зоряну систему, яка в свою чергу обертається навколо іншої зоряної пари.

Таким чином, з виявленням цієї планети реальність перевершила навіть уяву авторів саги "Зоряні війни", де вигаданий Татуїн висвітлювалася двома сонцями. Якби там виявився герой фільму Люк Скайвокер, він міг би бачити не тільки подвійний захід, але і дві надзвичайно яскраві зірки на нічному небі.